Strona Główna Bomba witaminowa na zimę ! Menu Kontakt
Restauracja LOTOS
ul. Strumykowa 16
87-100 Toruń

tel:
TORUŃ
56- 66 01234
lub 888 999 020
e-mail:
lotostorun@wp.pl
Czynna :
PIATEK, SOBOTA 11- 21.45
Pozostałe dnie 11- 21


MAPA-DOJAZDU
Restauracja Orientalna LOTOS Toruń w serwisie fullinfo.pl

PRZYTULNA PIWNICA
IDEALNIE DLA MAŁYCH
BANKIETÓW, IMPREZ
OKOLICZNOŚCIOWYCH

Bomba witaminowa z jarmużem na zimę ( i nie tylko)

 

 

Składniki:

 

- Jarmuż

 ( Według Wikipedia : Jarmuż jest uważany za bardzo pożywne warzywo zawierające silne przeciwutleniacze i właściwości przeciwzapalne. Jest bogatym źródłem witaminy K, witaminy C, karotenoidów (β-karotenu, luteiny, zeaksantyny), a także wapnia. Podobnie jak brokuły i inne warzywa kapustowate zawiera sulforafan, związek posiadający właściwości przeciwnowotworowe. Jarmuż jest również doskonałym źródłem żelaza. )

 

 Można dostać u rolnika na targowisku ( przewaznie zbierana na jesień i początek zimy. Jarmuż wytrzymuje lekki mróż ), u sprzedawców z Internetu, lub w niektórych sklepach.

 

 Kupiłem sporo na targowisku , podzieliłem na porcje i zamroziłem by mieć na całą zimę.

 

 

- Filet z piersi kurczaka, lub mięsa z udek kurczaka.

 

- Mieszaki warzyw mrożonek jak brokuły, marchew, ( w sezonie można zastępować świeżymi warzywami )

 

 

 Do garnka z wodą włożę najpierw filet z kurczaka. Dodaję trochę vegety do smaku. Kurczak ma się gotować 5 minut.

 

Dodaję warzywa i gotuję dalej, jak tylko woda osiąga stan wrzenia wyłączam gaz.

Zanurzam jarmuż w gorącej zupie. To daje możliwość zmiksowania jarmuża w domowych blenderach, nie tracąc zawartych w nim witaminów. Surowy jarmuż jest dosyć twardy i łatwo spalić silnik urządzenia.

Można dodać trochę soku wraz z 2 kiszonymi ogórkami, lub soku i trochę kapusty kiszonej do smaku.

 

Włożyć do Bendera ( na początek po troszkę by pojemnik nie pękł przy gwałtownej zmianie temperatur).

 

Zmiksować przez 20 sekund.

 

 Do smaku dodać ciut przyprawy rybnej, jak ktos nie lubi jej zapach to troszkę sosu sojowego.

 Jeść na gorąco.

 

Smacznego !

  

JAK ZROBIC TOFU w domu.

SKŁADNKI: 1,20 KG ZIARNA SOI, 6 ŁYŻEK OCTU, 7 LITRÓW WODY, GAZA

Ziarno soi moczymy na noc w zimnej wodzie.Następnie przepłukujemy w sitku pod bierzącą wodą.

Mielimy najwpierw maszynka do mięsa a następnie miksujemy w mikserze razem z wodą, tak aby powstała

w miare gładka masa

Powstanie biała ciecz.

Odcedzamy na wczesniej przygotowanej gazie zawartośc miksera.

Delikatnie odciskamy wodę tak długo, az nic nie będzie leciało.

 

Zmielone ziarno wyrzucamy, bądź robimy z niego placuszki, tak jak nasze ziemniaczane.Białe mleko

zlewamy do garnka postawionego na umiarkowanym ogniu.Doprowadzamy do zagotowania się, przy

jednoczesnym mieszaniu.Szybko dolewamy troche zimnej wody,aby piana nie wykipiała.Chwilę czekamy

,aby mleko się przestudziło.Wyłączamy ogień pod garnkiem.

W niewielkiej ilości zimnej wody mieszamy ocet a następnie wlewamy powoli do garnka cały czas

delikatnie mieszając aż do wystudzenia.

Zaczynają pojawiać się grudki.Tofu się ścina i lączy w całośc.Następnie przelewamy zawartośc na sito

wyłożone gazą.Przyciskamy górę czymś mocniejszym, żeby odszedł nadmiar wody

.

Jemy w postaci surowej w sałatkach badż smażony na złoty kolor w sosie pomidorowym.

Smacznego

 

 

 

Danie 2:

 

 

DORSZ  Z POMIDOREM

 

Składniki:

1/ 0,3 – 0,4 kg dorszu

2/ jeden pomidor

3/ Kilka żąbków czosnku

4/  Kawałek świeżego imbiru.

 

Czosnek imbir i pokroić na drobne kawałeczki, pomidor też ( jak na zdjęciu)

 

Dorsz pokroić, posolić, wymieszać z odrobiną mąki ziemniaczanej.

Posmażyć na gorącym oleju.

Wyjąć ostrożnie kładąc na talerz by się nie rozpadały na drobne.

 

Na oleju gorącym wrzucić najpierw czosnek na 20 sekund, potem dodać pomidor i imbir. Przyprawić  do smaku i dusić przy małym ogniu 5 minut. Tworzy się z tego aromatyczny sos.

 

Tym sosem zalać uprzednio smażoną rybę. Pokropić sosem rybnym i podać z ryżem.

 Smacznego.

Danie 1:

Krewetki smażone zczosnkiem

Bardzo szybko przygotowane danie. Podane na gorąco

Składniki:

Krewetki duże 15 szt. ( ½ KG)

Czosnek 5 główek

Ogórek

Pieprz

Wegeta

Cukier

 Krewetki obrać ze skorupy i pokroić na 2,  3 kawałki

Czosnek obrać, rozdrobnić mieszać z pieprzem, wegetą

Do patelni, na gorącym oleju wsypać w/w mieszaninę , mieszając smażyć około 2 minuty 

Wsypać krewetki, można dodać ½ łyżki cukru oraz trochę sos rybny i sos paprykowy( jak kto lubi) . Mieszając, na średnim ogniu 5 minut smażymy . Po tym czasie można wykładać na talerz.

Kroić ogórki , położyć dokoła.

Danie gotowe. Do spożycia na gorąco z ryżem lub makaronem

Smacznego !

Restauracja Lotos
tworzenie stron